Skadeanmeldelse

Her kan du anmelde din skade, og finde vejledning om, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med anmeldelsen.
Inden du begynder skadeanmeldelsen:
Spørgsmål & svar
  • Hvornår kan jeg anmelde skaden?
    Du kan anmelde skaden lige efter, den er sket. Du behøver med andre ord ikke vente til, du kommer hjem fra din rejse. Det nemmeste er at anmelde skaden her på vores hjemmeside. Du kan anmelde skaden døgnet rundt uanset hvor i verden, du befinder dig. Det er dog først muligt at lave en refusionsanmodning, når de samlede udgifter overstiger DKK 2.500. Der kan ... Læs mere >
  • Efter du har udfyldt skadeanmeldelsen, vil du modtage en e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din skadeanmeldelse. Normalt hører du herefter fra os inden for 5 arbejdsdage. Dog kan der i perioder med høj belastning gå længere tid.
  • Du kan altid sende os bilagene senere, hvis du ikke har mulighed for at vedhæfte dem, når du anmelder din skade. Se hvordan på den kvittering du modtager efter du har bekræftet din anmeldelse.
  • Svar på spørgsmålene så godt du kan. Hvis vi har brug for yderligere dokumentation eller en mere detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet, vil du blive kontaktet af en skadebehandler.
  • Du kan vedhæfte dokumentation i formaterne .pdf, .png, .jpg, .jpeg, .xps, .xlsx eller .docx og med op til 10 MB pr. fil.
  • Ja, du er desværre nødt til at udfylde alle data for hver skadeanmeldelse. Vi arbejder dog på en løsning, hvor personlige data gemmes, når man laver en skadeanmeldelse fra samme browser. Vi informerer her på siden, når det er klart.
  • Hvis en kvittering/bilag vedrører flere personer, fx 2, skal du vedhæfte bilaget i begge skadeanmeldelser. Notér på bilaget, hvilket beløb der skal dækkes på den tilhørende skadeanmeldelse.
  • Ja. I skadeanmeldelsen vil du blive bedt om at angive, om den, der anmelder skaden, er samme person som den, der er berørt af skaden.